Wat doet een typische tourband als Monster Magnet op een moment dat de hele wereld op apegapen ligt? Splitten? Elk apart naar huis gaan en verder repeteren via Zoom? Een verzamelalbum uitbrengen? Zanger/gitarist Dave Wyndorf koos voor de positieve benadering. De huidige pandemie deed hem terugdenken aan zijn eigen jeugd, eind jaren '60 en begin jaren '70. Toen had je ook een 'dystopia' in zijn ogen: een rare, harde, negatieve wereld. Daar zorgden de Vietnamoorlog, rassentwisten, nucleaire dreiging… wel voor. Zijn overlevingsmiddel: muziek. Niet zomaar de hits van toen, maar de meer obscure undergroundbands van die periode die zijn muzikale smaak vormden.Lees verder ›





















