Ah, de vier Canadese heren van Atavistia zijn terug met een opvolger voor The Winter Way, een plaat uit 2020 die me maar beperkt kon bekoren. Deze heren spelen geen ijskoude Canadese black metal: ze brengen melodisch death metal met een epische rand maar dan ook nog eens behoorlijk volgestopt met allerlei riffs, orchestratie en heel wat vocalen. In de fond deed dit Atavistia me, en dat schreef ik al eerder, aan het Belgische ter ziele gegane Axamenta of Saille denken. Intussen moet ik dit eerste weer corrigeren want recentelijk werd duidelijk dat Axamenta terug onder de levenden is. En dat mag je gerust als goed nieuws beschouwen. Atavistia laat ons met onderstaande promo weten dat hij een nieuw album lanceert. Bij het schrijven van deze review was er evenmin enig spoor te vinden van een single of dergelijk te promotie van de plaat, jammer toch.Lees verder ›





















