Een nieuwe editie van Roadburn! Voor het eerst in jaren is het festival niet uitverkocht. Dat kan aan het programma liggen, dat dit jaar toch net wat anders is dan voorgaande jaren, veel nieuwe opkomende bands en wat minder de gevestigde orde. Deels heeft het natuurlijk te maken met het niet touren van Amerikaanse bands wegens hoge kosten. Daarnaast zijn ook de almaar stijgende kosten voor tickets, consumpties en eten een mogelijke drempel. Het valt de organisatie wel te prijzen dat ze steeds naar nieuwe invalshoeken zoekt. Zo is er dit jaar bijvoorbeeld een samenwerkingsverband met het theater en is er eens geen curator, maar een samenwerking met Rocket Recordings, die weer wat nieuwe impulsen aan dit festival geeft. Ook staan er dit jaar meer elektronische en toegankelijke acts. Een geslaagde zet, blijkt uit de vele positieve reacties op bands als Teeth of the Sea en High Vis. Fotografen Ruben, Ruth en redacteur Friso zijn namens zware metalen van de partij om verslaglegging te doen. Hieronder vind je het resultaat daarvan. Door de omvang van het festival en meerdere podia bespreken we niet elke band. Soms zijn er enkel foto's.Lees verder ›



















