Wie aan black metal denkt, neigt er al gauw naar om naar onze noorderburen te wijzen. En voor een goede reden. Waar van origine de band Venom met de term ‘black metal’ kwam, hebben bands als Mayhem, Darkthrone, Emperor, Enslaved en vele anderen het genre verder gevormd. En ook Zweden speelde (en speelt) daar een grote rol in. Dus dan is mijn interesse toch gekieteld wanneer ik lees dat er een debuutalbum uitkomt van een Zweedse blackmetalband. Het gaat hier over Wolfcross en het album From The North. Dertien in een dozijn, of toch origineel?Lees verder ›





















