Udåd is het nieuwe geesteskind van Mork-frontman, Thomas Eriksen. Hij wil met dit project terug naar het begin, terug naar het primitieve, rauwe in de black metal. Hij liet zich daartoe inspireren door heel wat zaken die zich buiten de metalwereld afspelen. Zo werd hij gepakt door het werk van cinematograaf Jørg Buttgereit en meer specifiek Der Todesking. Een werk dat weergeeft hoe ruw, rauw en vreselijk gruwelijk de mensheid toch kan zijn. In dat opzicht is Udåd Eriksens Der Todesking, als je begrijpt wat ik bedoel. Alles werd door door de heer Eriksen opgenomen in de Atomen Studios in Halden, Noorwegen. Alleen de mastering besteedde hij uit. Lees verder ›





















