November = Covember

Zware Metalen gaat de hele maand november op zoek naar de beste metalcover ooit gemaakt. November wordt daarmee Covember! Elke dag worden op deze pagina en op onze Facebook de leukste inzendingen van de dag daarvoor geplaatst. Degene met de leukste en origineelste inzending krijgt na Covember twee kaartjes voor een concert naar keuze!*

Geef jouw suggestie voor een metalcover door onderaan deze pagina of via de berichten op onze Facebook!

Covember dag 20 (inzending via Facebook):

We zijn op tweederde van Covember 2018. De suggestie voor vandaag: Opeth en een fraaie versie van Iron Maiden‘s Remember Tomorrow:

Covember dag 19 (inzending onderaan deze pagina):

Covember is natuurlijk niet compleet zonder een cover van Slayer‘s Raining Blood. Dit keer door Body Count, dat er ook nog een stukje Postmortem tegenaan gooit:

Covember dag 18 (inzending via Facebook):

Het eerste nummer van de eerste plaat van Black Sabbath. Type O Negative ging ermee vandoor:

Covember dag 17 (inzending onderaan deze pagina):

De industrial/progressieve/blackmetalband Khonsu verbouwde een nummer van de IJslandse zangeres Björk compleet:

Covember dag 16 (inzending via Facebook):

De snelheidsduivels van DragonForce namen het bekendste nummer van The Man In Black onder handen. Johnny Cash:

Covember dag 15 (inzending via Facebook):

Machine Head draait de hand niet om voor een cover en ging aan de haal met Negative Creep van Nirvana:

Covember dag 14 (inzending onderaan deze pagina):

De muzikale geluidsterroristen van Anaal Nathrakh namen een nummer van hun landgenoten van Iron Maiden onder handen:

Covember dag 13 (inzending via Facebook):

Life of Agony nam een jaren ’80 hit onder handen. Of: hoe Don’t You (Forget About Me) van Simple Minds veel beter klinkt:

Covember dag 12 (inzending onderaan deze pagina):

Ome Al Jourgensen maakte met zijn Ministry een heerlijk cynische en dreigende versie van Louis Armstrong‘s What a Wonderful World:

Covember dag 11 (inzending onderaan deze pagina):

Disney uitgevoerd door metalcoreband Betraying the Martyrs. Dat klinkt zo:


Covember dag 10 (inzending via Facebook):

Een Nederlandstalige metalcover van een Nederlandstalig nummer. For I Am King met hun versie van Als de morgen is gekomen van Jantje Smit!

Covember dag 9 (inzending via Facebook):

Heerlijk! Cannibal Corpse pakte Metallica‘s No Remorse aan:

Covember dag 8 (inzending onderaan deze pagina):

Nou, ga hier maar even voor zitten hoor. Det Som Engang Var van Burzum, het solo-project van het gestoorde genie Varg Vikernes, is heel stevig onder handen genomen door een collega solo-artiest: Mr. Fog van Ewigkeit:

Covember dag 7 (inzending via Facebook):

Spierballenmetalband Five Finger Death Punch maakte een wel hele vrije interpretatie van jaren ’60 megahit House of the Rising Sun van The Animals:

Covember dag 6 (inzending onderaan deze pagina):

Angel of Death, de Slayer-klassieker, in de uitvoering van deatchcoreband Carnifex:

Covember dag 5 (inzending via Facebook):

Het aanbidden van Celtic Frost. Obituary was er al vroeg bij en coverde in 1990 deze klassieker:

Covember dag 4 (inzending onderaan deze pagina):

Hij is leuk! De cover van Rihanna‘s Diamonds door metalcoreband Any Given Day:

Covember dag 3 (inzending via Facebook):

De Disturbed-versie van de popklassieker van Genesis:

Covember dag 2 (inzending onderaan deze pagina):

We gaan er met gestrekt been in vandaag. De geniale Duitse blackmetalband Ultha maakte een ijselijke cover van Bathory‘s Raise the Dead:

Covember dag 1 (inzending via Facebook):

De kop van Covember 2018 gaat eraf met Korn‘s versie van Pink Floyd‘s wereldhit Another Brick in the Wall:

Covember dag 0 (de winnaar van 2017):

De winnaar van Covember 2017 was DevilmentBeds Are Burning omdat er écht een ander nummer tevoorschijn komt terwijl het origineel nog duidelijk is te horen:

Meer Covember? Beluister de edities van 2017 en 2016 terug!

* = het concert naar keuze geldt voor een concert waarvoor Zware Metalen via een prijsvraag kaarten mag weggeven. Met de winnaar wordt contact opgenomen om de keuze voor een concert te bepalen. Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.