Anaal Nathrakh: voltreffer in Baroeg

Op een behaaglijke maandagavond speelden het Nederlandse The Flesh en het inmiddels Engels/Amerikaanse Anaal Nathrakh voor een volle Baroeg. Terecht werd opgemerkt dat een maandag niet ideaal is om een band te boeken, maar met Anaal Nathrakh durfde Baroeg de gok wel aan. Het werd een voltreffer.

The Flesh

Eerst mag The Flesh het podium betreden en helaas hebben ze veel last van een abominabel geluid. Zanger Jelle schreeuwt de longen uit zijn lijf, maar wordt amper gehoord, de tweede stem van bassist Jeroen is helemaal niet te horen en de gitaar van Sven weet pas halverwege de set zijn weg uit de speakers te vinden. Dat is zonde, want de muzikanten hebben er zin in. De mix van diverse core genres en doom blijkt niet heel lang boeiend te zijn, maar de (toch al volle) zaal weet het wel te waarderen. The Flesh verdient een nieuwe kans met beter geluid.

Anaal Nathrakh: Mick Kenney en Dave Hunt

Uiteraard was vervolgens de vraag: Hoe is de mix bij Anaal Nathrakh? Die was al beter en na twee nummers was het goed. Frontman Dave Hunt mag graag praatjes houden en grappen maken en dat pakt goed uit, met veel interactie over en weer. De zaal is goed vol en krijgt een setlist met zo’n beetje alle hits van de band. Nummers als Idol, Depravity Favours The Bold en Forward worden luid meegezongen, voor zover als mogelijk bij Anaal Nathrakh.Na drie keer vragen is er dan iemand bereid om als stagediver te fungeren, maar het podium van Baroeg is daar eigenlijk niet geschikt voor. Het mag de pret op en voor het podium niet drukken, de band geniet zichtbaar van de show.

Na 55 van de geplande 75 minuten speeltijd, komt de band met de vraag ‘hoe lang nog?’ en blijken dat ze al bijna door de nummers heen te zijn. Er worden na een kort overleg nog twee nummers gespeeld en dan is het uit met de pret. Anaal Nathrakh kwam, zag en overwon op deze maandagavond in een volle Baroeg!

Setlist Anaal Nathrakh:

1. The Road To…
2. Obscene As Cancer