Als ik me niet vergis heb ik ooit de voorganger van deze Belgische metalband gezien in een voorprogramma van Lemuria. De voorganger van InHuman, dat was namelijk Anwynn. Een symfonische metalband met een frontvrouw die hoge tonen opzocht in een setting van Keltisch geweld en andere pagan rekwisieten. Van 2007 tot 2020 bestond Anwynn, dan werd het InHuman. Een gans andere naam, een behoorlijk andere sound. Zeven bandleden telt InHuman, met zangeres Eline en nu ook Dietwin Elbers (ex-Herfst) voorin in de line-up.
Persoonlijk ben ik niet 100 procent overtuigd van deze plaat, omdat bepaalde zangstukken niet helemaal toonvast klonken en de diversiteit soms wat willekeurig op mij overkwam. Geen twijfel echter over het feit dat ze een beestige sound vast hebben, dat er techniek in overvloed is en dat niets InHuman tegenhoudt om zijn/haar ding te doen. De hoogtepunten bevinden zich op het eerste deel van het album, al moet je Casus Belli zeker meenemen. Binnenkort het podium op in het voorprogramma van een Spoil Engine of MaYan en zien hoe lang de levensloop van InHuman duurt.
Score:
75/100
Label:
Eigen Beheer, 2021
Tracklisting:
1. Intro
2. The Chosen Cancer
3. Clockwork in the Past
4. Unfolded
5. The Day I Died
6. Unbearably Human
7. For the Life of Me
8. No Bullet Required
9. Lullaby (Casus Belli)
10. Casus Belli
11. Home
Line-up:
Julien Huyssens – Bas
Yūki Koichi Takano – Drums
Eerik Maurage – Gitaar
Romain Caudron – Gitaar
Astrid Kaiserman – Keyboards
Eline van de Putte – Zang
Dietwin Elbers – Keel
Links: