Mastodon en Kill Caress, 4 juni 013

Mastodon en Kill Caress, 4 juni 013

Omdat Mastodon op het Dynamo festival moest spelen kwamen de mannen van Mastodon ook nog eventjes naar Tilburg toe om in het 013 een optreden te geven. Omdat ik de eerste band, Kill Caress, gemist heb omdat ik Mastodon aan het interviewen was heeft Sander van der Winden een stukje geschreven over het optreden van Kill Caress.

Kill Caress

Kill Caress mocht openen voor Mastodon. Een moeilijke taak voor een band als Mastodon. De band begon naar mij gevoel ietwat houterig met een redelijk apathische houding naar het publiek. Dat werd gaandeweg in de set gelukkig verbeterd, al bleven voor mij de wat rustige tussenstukken in de nummers af en toe iets teveel van het goede. Zodra het al te langdradig werd knalde de band er gelukkig ook wat meer intense stukken doorheen, en zo bleven vooral de laatste twee nummers lekker vet en boeiend.

Mastodon

Om 10 uur trapte Mastodon haar optreden af. Dat de band al 3 dagen niet geslapen had was niet te horen. Er kwamen erg veel nieuwe nummers voorbij en die nieuwe nummers klonken goed. Ik heb dan ook een goed gevoel over het aankomende album van de heren. Verder kwamen diverse nummers van Livesblood en Remission naar voren. De band leefde zich helemaal in in de muziek en ze speelden ook super strak. Het publiek had het naar zijn zin en de band ook. Daarom kwam de toegift eigenlijk wel heel spontaan. Voor mij het beste optreden dat ik dit jaar heb gezien en als je niks aan de band vond kon je altijd nog naar de geprojecteerde stukken uit cultfilms zoals king kong kijken die op het podium geprojecteerd waren.