Ik hou wel van een lichtvoetig u metal plaatje. echt waar, zo tussendoor even de handjes in de lucht en meebleiren alsof het allemaal niets uitmaakt. All That Remains schijnt ideaal te zijn voor dergelijke activiteiten. Ik heb ze dik tien jaar geleden nog gehoord toen ze een soort van metalcore maakten met hardcore-invloeden, maar sindsdien lonkte de commercie en is het allemaal wat gladder geworden. Kan gebeuren. Album nummer acht is dit ondertussen, All That Remains is bijzonder productief met om de twee jaar een album.
Okee, ik heb ze een tijdje niet gevolgd, maar ergens onderweg is er toch het één en ander erg plots fout gelopen. All That Remains is een soort derderangs Five Finger Deathpunch geworden, wat neerkomt op vijftien vinger om mee te zitten tokkelen op tafel uit verveling. De nummertjes op Madness zijn zo voorspelbaar als de geschenkjes van oom en tante op nieuwjaar, zowel qua tekst (huilen met de pet op) als qua opbouw. Popmuziek met “harde” gitaren en wat doffe drums. Daarenboven is Madness extreem steriel, zelfs naar All That Remains-normen. Eén strakgetrokken lange strook mainstream productiemetal met wat kunstmatige smaakmakers zoals elektronische effectjes, misplaatste piano, cleane pubergezangetjes-opsmuk en irritante meezingrefreintjes waar zelfs Ad Sheeran het van aan zijn darmen zou krijgen. Damn zeg, zelfs Lady Gaga is meer metal dan dit All That Remains anno 2017…
Luistertip: geen.
Score:
40/100
Label:
Razor & Tie
Tracklisting:
- Safe House
- Madness
- Nothing I Can Do
- If I’m Honest
- Halo
- Louder
- Rivercity
- Open Grave
- Far from Home
- Trust and Believe
- Back to You
- Never Sorry
Line-up:
- Philip Labonte – Zang
- Mike Martin – Gitaar
- Oli Herbert – Gitaar
- Aaron Patrick – Basgitaar
- Jason Costa – Drums
Links: