Rocker Arms + Riptide, De Kelder Amersfoort – 04-03-2006

Zaterdag 04 maart 2006 stond De Kelder in Amersfoort volledig in het teken van de presentatie van Rocker Arms’ debuut Dresscode Rock ’n Roll. Het geslaagde, in eigen beheer opgenomen debuut van het sympathieke Amersfoortse trio werd middels een prima liveoptreden aan het grote publiek voorgesteld, en dat publiek wist er in ieder geval prima raad mee, gezien de grote opkomst en de overvolle zaal.

Maar voordat het zover was, was het de beurt aan Riptide uit Hengelo, die een niet onaardige pot psychobilly neerzetten. Vooral de stoïcijnse podiumpresentatie van zanger/gitarist Martin Welberg (onder de felle spots gerust een zonnenbril dragend) valt op. De muziek is sterk te noemen en de band speelt solide. Het is dan ook de vraag in hoeverre de Amersfoortse heren van Rocker Arms dit gaan overtreffen.

Logo Rocker Arms

Na een korte pauze neemt Rocker Arms eindelijk bezit van het podium. Het trio heeft er vanaf het begin overduidelijk zin in, en laat dit goed merken. De spelvreugde spat letterlijk van het podium af, en het is een genot om een dusdanig gemotiveerde band aan het werk te mogen zien. Het materiaal van Dresscode Rock ’n Roll wordt vol overtuiging gebracht, al vallen er wel de nodige schoonheidsfoutjes bij de heren op te merken. Vooral zanger/gitarist Jef van Breda heeft het nogal eens moeilijk volledig zuiver te zingen, maar dit nukken wordt ruimschoots goedgemaakt door het prima gitaarwerk en de haast venijnige pit waarmee hij op het podium staat.
Eens te meer valt me op dat de band een liveband is, en op het podium veel beter tot haar recht komt. Nummers als Ignition, Ghost of Leather Purse hebben live net dat beetje extra wat er in de studio niet is. Al met al, en ondanks de overvolle zaal (waarbij een mens zich nogal snel als een haring in de spreekwoordelijke ton gaat voelen), een zeer geslaagd optreden.

Rocker Arms

Riptide