Mindlink in Breskens

Mindlink in Breskens
31 juli 2011, Strandpaviljoen Paalhoofd 10

Zweterige, duistere zaaltjes zijn leuk; zwoele festivalweides alwaar de pislucht je neusvleugels van een tweeledig gevoel tussen genot en walging doet trillen zijn al even plezant, maar sinds vorig jaar heeft Strandpaviljoen Paalhoofd 10 nabij het Zeeuwse Breskens de smaak te pakken gekregen als het gaat om zware tonen creëren in de duinen. In 2010 werd met trots de komst van Firebird aangekondigd, met een memorabel feest als gevolg. De kater van de volgende dag was voor velen een tijger vergeleken met die van het verlies van de WK-finale in Zuid-Afrika diezelfde avond, en zelfs nu spoelen er nog (oranje) kledingstukken aan in Engeland.

Mindlink

Reden genoeg voor herhaling. Dit maal was het de beurt aan het eveneens Zeeuwse Mindlink om het paviljoen te voorzien van de nodige decibellen. Na tien jaar stilte werden de handen weer eens ineen geslagen voor (niet zomaar) een avondje heerlijk te verhapstukken heavy metal. Met veel invloeden uit de rockwereld en hier en daar een subtiele verwijzing naar het echt stevige werk speelde het vijftal onder meer Spunge, Braindead, FNM, Guilt en Freaks van het album Desiderata (1997) en ook Radiosilence (1999) kwam voorbij met Crap en Cutback.

Mindlink

Een snoeihard maar lekker geluid, een enorm gezellige locatie, zowel band als publiek dat geniet van de muziek en een prachtige zonsondergang die samen met een glinsterende Westerschelde op de achtergrond het plaatje compleet maakt. Wat wil je als bezoeker nog meer? Nog een set? Geen probleem. Na enige tijd kwam de band nog eens terug naar voren om de inmiddels flink beschonken kudde varkens nogmaals te trakteren op (het kon niet anders, dezelfde) nummers. Het maakt niet uit. Paalhoofd 10 is een prachtlocatie voor dit soort concerten. Een heerlijke avond die wederom voor herhaling vatbaar is!

Mindlink