Leaves’ Eyes & Seventh Sin in Hedon

Leaves’ Eyes & Seventh Sin in Hedon
29 april 2007 – Hedon

Vandaag gaan collega Renée van der Ster en ik richting Hedon in de prachtige plaats Zwolle om te genieten van een concert van Leaves’ Eyes. Deze band uit Noorwegen is al een aardige tijd aan het touren. Zo stonden ze eind maart ook in De Boerderij en in Plato samen met Kamelot. Vandaag dus het derde concert van hun tour hier in Nederland.

Seventh Sin

Allereerst was het de eer aan voorprogramma Seventh Sin. Dit Limburgse zestal zou proberen het publiek met haar Gothic Metal een kleine drie kwartier te vermaken. Alleen wat de band ook probeerde, het publiek was niet van plan om echt enthousiast mee te werken. Zo kwamen er op het hoogtepunt welgeteld vier aanstekers en zeven paar handen omhoog. Wel moet ik eerlijk toegeven dat de band een aardig stukje wegspeelde. Alleen had ik wel het idee dat de zangeres zich een beetje in hield. Maar verder speelde de band gewoon een lekker stukje muziek! Helaas kregen zij niet het enthousiasme dat zij verdienden.

Leaves Eyes

En toen was het toch echt tijd voor de hoofdact Leaves’ Eyes! Er werd geopend met het nummer Ocean’s Way waarmee ze het publiek meteen warm draaiden. Verder werden er nummers gespeeld als Toxic, Into Your Light en Into the Sea. Zoals gewend van een grotere band klonk het geluid prima. Alle instrumenten waren prima te onderscheiden en zangeres Lic Kristine en haar man Alexander Krull waren prima bij stem. Je zag aan de band dat zij er minstens zo van genoten als het publiek.

Leaves Eyes

De interactie met het publiek was weer zoals altijd geweldig. Ieder bandlid maakte oogcontact met de fans en als het even kon gaven ze handjes. Ook de man van de DVD kwam weer even langs. Deze stapte op het podium om het publiek te filmen, dit zou op de DVD komen. Ook hier werd het publiek helemaal gek toen dat gebeurde. Er ontstond een enorm lawaai en nu gingen alle handen wel de lucht in.

Na afloop van de show kwam de band even richting de merchandise, waar fans een praatje met ze konden maken en op de foto konden. Deze band blijft gewoon een plezier om naar te kijken en te luisteren. Ze hebben veel fans en doen het prima. Zo’n concert blijft gewoon een feestje.