Autumn & Audacious in De Melkweg

Autumn & Audacious in de Melkweg
3 mei 2007 – Melkweg

Dit jaar begint de herfst al begin mei. En dat allemaal vanwege de cd release van het nieuwe album van Autumn met de titel My New Time. Vandaag zal de band haar best gaan doen om hun nieuwe cd aan de man te brengen. En waar kan dat nu beter dan in de kleine, intieme zaal van de Melkweg in Amsterdam?

Maar eerst werden we nog even in spanning gehouden terwijl we vermaakt werden door de band Audacious. Deze Amsterdamse band bestaat sinds 2004, maar doet qua muziek nog vermoeden dat ze een nieuw bandje zijn. Alles was wel aardig, maar niet spectaculair. Ze speelden leuke rocknummertjes zoals Red Eyes maar ik heb het idee dat als ze wat meer podiumervaring opdoen, ze steeds beter zullen worden. Dan zullen ze echt de sterren, die vandaag vallende sterren waren, van de welbekende hemel spelen.

Hierna was het echt de beurt aan Autumn. Vol enthousiasme betrad de band de bühne om vrijwel alle songs van hun nieuwe album ten gehore te brengen. En zeker niet zonder succes, het publiek genoot van de muziek. Tijdens dit optreden lieten ze voornamelijk de veelzijdigheid van hun album naar voren komen. Hun vorige album Summer’s End was een enorm succes maar in vergelijking tot dit album staan de nummers van hun nieuwe album wat dichterbij de bandleden zelf. Dit was duidelijk te merken aan het feit dat ze meer emotie in hun muziek uiten. Alle muzikanten gaven alles en zangeres Nienke de Jong zag er niet alleen heel schattig uit, ze was ook nog eens perfect bij stem. Iedereen genoot van haar zang.

Autumn band

Tijdens het optreden werden ook de nieuwe bandleden voorgesteld. Gitarist Mats van der Valk, keyboard speler Jan Munnik en bassist Jerome Vrielink namen gretig het applaus tot zich, maar zouden op geen enkele manier laten merken dat ze de nieuwelingen waren. Ze speelden op hetzelfde hoge niveau als de rest van Autumn en je merkt aan alles dat het niet alleen een band is, maar ook een team.

Aan het einde van het optreden werden er flessen champagne open getrokken, er werd geproost op het nieuwe album en er werden wat nummers van het album Summer’s End gespeeld. Al met al dus een lekker avondje, met lekkere muziek en een lekker sfeertje.