De zomer is officieel begonnen. De de grote labels houden hun kruit droog en brengen weinig nieuwe muziek uit. Maar dat betekent niet dat er niets te beleven valt. Deze week: een legendarisch liveoptreden dat eindelijk officieel het daglicht ziet, een langverwachte terugkeer van Masterplan, zware en strakke post metal, een Nederlands/Belgisch duo dat het niet zo nauw neemt met originaliteit, onvermoeibare Groningse black metal, Franse sludge en een Deense band die maar twee platen kent.


